2012年12月26日 星期三

風中的承諾 / 千千闕歌 / 夕焼けの歌 / There is only You In My Heart

 
蔡幸娟 - 風中的承諾
作詞:呂國樑
作曲:馬凱諾 (Koji Makaino)
 
昨夜的雨,驚醒我沈睡中的夢,
迷惑的心,纏滿著昨日的傷痛。
冷冷的風,不再有往日的溫柔,
逝去的愛,是否還能夠再擁有?

漫漫長路,誰能告訴我,
究竟會有多少錯,何處是我最終的居留?

曾經在雨中對我說,今生今世相守,
曾經在風中對我說,永遠不離開我。
多少纏綿編織成的夢,多少愛恨刻畫的鏡頭,
為何一切到了終究,還是空?
 
 
陳慧嫻 - 千千阙歌
 
徐徐回望,曾屬於彼此的晚上,
紅紅仍是你,贈我的心中艷陽。
如流傻淚,祈望可體恤兼見諒,
明晨離別你,路也許孤單得漫長。 
一瞬間,太多東西要講,
可惜即將在各一方,只好深深把這刻,盡疑望。

來日縱使千千闋歌,飄於遠方我路上,
來日縱使千千晚星,亮過今晚月亮。
都比不起這宵美麗,亦絕不可使我更欣賞,
呀,因你今晚共我唱。

臨行臨別,才頓感哀傷的漂亮,
原來全是你,令我的思憶漫長,
何年何月,才又可今宵一樣,
停留凝望裡,讓眼睛講彼此立場。

當某天,雨點輕敲你窗,
當風聲吹亂你構想,可否抽空想這張,舊模樣,
來日縱使千千闋歌,飄於遠方我路上,
來日縱使千千晚星,亮過今晚月亮。
都比不起這宵美麗,亦絕不可使我更欣賞,
呀,因你今晚共我唱。

呀,怎都比不起這宵美麗,
亦絕不可使我更欣賞,因今宵的我可共你唱。

來日縱使千千闋歌,飄於遠方我路上,
來日縱使千千晚星,亮過今晚月亮,
都比不起這宵美麗,亦絕不可使我更欣賞,
呀,因你今晚共我唱。

來日縱使千千闋歌,飄於遠方我路上,
來日縱使千千晚星,亮過今晚月亮,
都比不起這宵美麗,都洗不清今晚我所想,
因不知哪天再共你唱。

近藤真彦 - 夕焼けの歌

Nicole Pham - There is only You In My Hear
 
Sitting all alone
with only memories from the past
just you and I
is in its wildest of our dreams
 
You held me close
and whisper sweet words in my ears
how my heart
just seem to beat when you say Hi
 
You give me life
the look in your eyes
You bring light into my life
You will always remain in my mind
There is only you in my heart
Nothing's gonna change now
There is only you in my heart
Now and forever more
Let love bring us to eternity
Let's not live with only memories
'cause it only hurt our feeling
Oh my Love
 
Waiting for the day
How will we come to reality
Hope you'll come soon
I couldn't live without you
 
Waiting as the phone ring
The moment you sayI love you
Lead me by the hand
walking to the aisle of love
 
You give me light
the look in your eyes
You bring light into my life
You will always remain in my mind
 
There is only you in my heart
Nothing's gonna change now
There is only you in my heart
Now and forever more
Let love bring us to eternity
Let's not live with only memories
'cause it only hurt our feeling
Oh my Love

 
There is only you in my heart
薩克斯風音樂演奏

2 則留言:

  1. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  2. All comments are on April 2010
    http://choldies.blogspot.com.au/2010/04/blog-post_16.html

    回覆刪除