2009年5月6日 星期三

夜來香

鄧麗君 - 夜來香
Performing in the NHK concert, Tokyo, 1985.

吳鶯音、静婷、崔萍、劉韻 - 夜來香
金光燦爛耀舞台演唱會

鄧麗君 - 夜來香

蔡琴 - 夜來香
蔡琴不了情2007經典歌曲香港演唱會

張燕 - 夜來香

那南風吹來清涼,那夜鶯啼聲悽愴,
月下的花兒都入夢,只有那夜來香,
吐露著芬芳。

我愛這夜色茫茫,也愛著夜鶯歌唱,
更愛那花一般的夢,擁抱著夜來香,
吻著夜來香。。

夜來香,我為你歌唱,
夜來香,我為你思量。

啊,我為你歌唱,我為你思量。

我愛這夜色茫茫,也愛著夜鶯歌唱,
更愛那花一般的夢,擁抱著夜來香,
吻著夜來香。

夜來香,夜來香,夜來香 。

甄妮 - 夜來香

卓依婷 - 夜來香

關正傑、泰迪羅賓 - 夜來香 (國語/粵語)

李香蘭 - 夜來香

方瓊 - 夜來香

鄧麗君 - 夜來香 (Japanese version)

夜來香 (Rumba Dance)

11 則留言:

  1. 林子祥 - 夜來香 (粵語)
    https://www.youtube.com/watch?v=oQ59MTXfMfw

    秦小梨:夜來香 (粵語),肉感、香艷的靡靡之音
    https://www.youtube.com/watch?v=KOnwXfJw3G4

    回覆刪除
  2. 方逸華 - 夜來香英文版 195x
    www.youtube.com/watch?v=G4w6N-aVzrk

    回覆刪除
  3. 夜来香 YEAH LEI SHANG 英語版 (HELEN MERRILL)
    https://www.youtube.com/watch?v=ujMavX2veWA


    泰迪羅賓 - 新夜來香
    https://www.youtube.com/watch?v=6y8mFWIZLAM
    那南風吹來清涼,那夜鶯為它歌唱,
    窗下的人兒都入夢,只有那夜來香,陪伴著月亮。
    他一向吊兒啷噹,也從來不會悲傷,
    只愛那花一般的人,擁抱著入夢鄉,吻著夜來香。
    (夜來香)背對機關鎗,
    (夜來香)他坐在水中央。
    啊啊啊!我為你緊張,我為你思量。

    回覆刪除
  4. 黃愷欣 - 哥你莫移情 1978 (粵語)
    www.youtube.com/watch?v=Zkriz1_gqQk

    满天只见寒星 我轻轻低奏琴声
    月下与哥俩定情 夜色又最幽静 凉风吹送好美景。

    你不该苦恼情如冰 你不该感觉伶仃
    实在我心暗动情 愿哥将婚订 内心欢快高兴
    #
    俩心倾 哥啊你莫移情
    月做证 相思鸟同
    蝴蝶飞 伴舞穿花径 共你举杯饮胜

    你不该苦恼情如冰 你不该感觉伶仃
    实在我心暗动情 愿哥将婚订 内心欢快高兴
    repeat #
    要尽兴 要尽兴 月儿清。

    回覆刪除
  5. 夜来香 (英文版)-Jacqueline --Rocky Teoh ( 六十年代马来西亚猫王 ) (字幕 )
    www.youtube.com/watch?v=8-VkgoDvl6g

    Tonight,tonight is just the night
    For the moon is shining so bright
    We shouldn't miss such a night
    like this my dear Jacqueline
    Cause it's the correct time for love
    Hallo,hallo my dear
    I'm speaking to you through the phone
    Because I'm all so alone counting the stars above
    Won't you plase listen to me

    Jacqueline, Jacqueline my love
    Don't you know I love you most of all
    Well Surrender now be mine tonight,
    Give the thrill of your love

    回覆刪除
  6. 少女心声 丽莎
    www.youtube.com/watch?v=35O7_iambmQ

    回覆刪除
  7. Vincent 詞歌集 - 星月花香 (粤)
    www.youtube.com/watch?v=gnzJW5UXVRg&index=5

    回覆刪除
  8. 夜來香 紀露霞 (台語)
    www.youtube.com/watch?v=4je5WTO2OXk

    回覆刪除
  9. 李燕萍《愛心不免為你癡》粵語,填詞:潘焯(1979年《李燕萍之歌第六集》大碟)
    怕睹春風舞柳絲 愛心總不免為你癡
    行近柳堤 又思念你 可奈難與一生相依
    每睹春花放蝶滿枝 愛心總不免為你癡
    蝴蝶繞綠叢甚寫意 彷似是情侶共嬉戲
    記當初 相對度良時 誰料到 一朝斷情義
    甜蜜姻緣變冤孽債 令我孤單悲莫已
    怕睹雙棲燕併翅飛 愛心總不免為你癡
    難效燕同巢 便憎恨你 因甚情緣亦拋棄
    怨恨你 掛念你 為情癡


    郭炳堅《夜月良宵》粵語(《麻雀大王》大碟)


    야래향(文根英)《그댄 몰라요》韓文,填詞:최만식(崔萬植)
    https://www.youtube.com/watch?v=Vqib-sAySBI

    回覆刪除
  10. 譚麗《鶯歌夜語》粵語(約80年代《譚麗廣東專輯》)
    迎遠風吹覺涼清 夜裏鶯輕叫情思
    月下那花都綺呀夢 獨只剩芬芳夜 來香輕吐香
    特愛那風晚如昔 亦愛那暗喻情歌
    月下那花都綺呀夢 獨只剩芬芳夜 來香將香吐
    *夜已深 君我思念你
    情已深 可有掛念我 啊
    為你高歌唱 為你心牽掛
    迎遠風吹覺涼清 夜裏鶯輕叫情思
    月下那花都綺呀夢 獨只剩芬芳夜 來香將香吐*
    [重唱*]
    愛人你 愛人你 在何方
    https://nostalgicrecord.com/thread-50109-1-1.html

    回覆刪除
  11. 方逸華 夜來香 (英語/國語)
    www.youtube.com/watch?v=t1APfZqN1nI

    There in our secret rendezvous
    a perfect paradise for two
    Where scented flowers cast the spell
    we know but only too well
    that we found a love so pure and true
    You take my hand and with a smile
    You swear we'll never say goodbye
    The flowers sometime fade and die
    I know that our love will last
    just like that earth, and sea and sky

    In my dream I see your face again
    In my heart you always will be near
    And for you, my heart ever is a glow
    by the flowers that blossom so

    The night is young and so are we
    Our love has grown just like a tree
    Beneath the moon so bright above
    We know that our love will last until eternity
    夜來香,我為你歌唱。夜來香,我為你思量。
    啊,我為你歌唱,我為你思量。
    我愛這夜色茫茫,也愛那夜鶯歌唱,
    更愛那花一般的夢,擁抱著夜來香,吻著夜來香。
    夜來香,夜來香,夜來香。

    回覆刪除