2010年2月24日 星期三

花月佳期 / The Wedding / Ave Maria


顧媚 - 花月佳期

你帶著溫柔的笑臉,緊緊偎依在我身邊,
說不盡溫馨在心田,望不盡美景在眼前。

看見你風度翩翩,顯出了我儀態萬千,
遙遠傳來歌聲一片,Ave Maria。

我的愛人啊,情深一片,
低頭吻著我,情意綿綿,
輕輕告訴我,這不是夢境,
永遠,永遠,忘不了今天。

一陣陣鐘聲響遍,彩帶繽紛飄到我身邊,
遙遠傳來歌聲一片,Ave Maria。

我的愛人啊,情深一片,
低頭吻著我,情意綿綿,
輕輕告訴我,這不是夢境,
永遠,永遠,忘不了今天。

一陣陣鐘聲響遍,彩帶繽紛飄到我身邊,
遙遠傳來歌聲一片,Ave Maria,
Ave Maria, Ave Maria。


方逸華 - 花月佳期 The Wedding (1965)
曲: Joaquin Prieto & Fred Jay
詞: 陳蝶衣
唱: 方逸華

You by my side, that's how I see us.
I close my eyes and I can see us.
We're on our way to say "I do".
My secret dreams have all come true.

I see the church, I see the people.
Your folks and mine, happy and smiling.
And I can hear sweet voices singing.
Ave Maria, Oh my love, my love,
Can it really be that someday
you'll walk down the aisle with me?
Let it be, make it be that I'm the one for you.
I'll be yours all yours now and forever.

讓我們緊緊地偎依,兩顆心兒連在一起,
今天是花月佳期,無限的甜蜜在心裡

朋友們圍在教堂前,他們是多麼地歡喜,
歌聲響起在身邊。
Ave Maria
海誓山盟,燕燕于飛,
輕輕一吻,我含著淚,
我的人兒從今屬於你,
永遠永遠在你的懷裡。

讓我們手兒相連,
情意綿綿,忘不了今天,
歌聲響起在身邊。
Ave Maria,Ave Maria.


張偉文 - The Wedding (Ave Maria)


小萍萍 - 花月佳期


趙展彤 - 花月佳期 The Wedding (Ave Maria)

3 則留言:

  1. 花月明媚
    https://www.youtube.com/watch?v=H-dISY4cPGM

    回覆刪除
  2. Josephine Siao sings Julie Rogers The Wedding (蕭芳芳,粵語)
    www.youtube.com/watch?v=79a4NnwLCU8

    回覆刪除
  3. Vincent 詞歌集 - 花月佳期 (粵語)
    www.youtube.com/watch?v=Hck_R7eNVC0

    回覆刪除