2012年10月8日 星期一

請你不要哭 / 含淚的祝福 / Don't Cry Joni

 
劉文正、鄭吟秋 - 請你不要哭
詞:若涯 / 曲自:Don't Cry Joni

(女) 請你請你聽我說,不要讓我淚兒流,
真心真意都為你,為何你不瞭解我。

(男) 請你請你不要哭,讓我慢慢地對你說,
雖然和你能相遇,我們無緣長聚首。

(女) 請你請你告訴我,不要讓我心兒愁,
既然有緣來相遇,為何不能長相守。

(男) 請你請你不要哭,分離都是我的錯,
不該讓你心兒碎,不該讓你心兒愁。

(男) 請你請你不要哭,我的心兒也難過,
雖然我們無緣長相守,我們依然還是好朋友。

(女) 請你請你聽我說,我已知道為什麼,
你我無緣長相守,只因我還是小丫頭。

(男) 請你請你不要哭,我的心兒也難過,
雖然我們無緣長相守,我們依然還是好朋友。

 
麗莎、鄭錦昌 - 含淚的祝福
詞﹕鄭一川 / 曲自:Don't Cry Joni

(男) 情人我要遠走到異地, 唯願沖霄一振翅,
唯求現實當初心中願,無奈狠心拋開你。

(女) 情人決意這走到異地,雖效雙飛妹與你,
情人獨在家鄉守身侍  含淚偷把終身寄。

(男) 無再嘆息暗落淚,前事卿卿你再記,
無謂守身苦相侍,人事滄桑卿當記。

(女) 情人棄我遠走到異地,難耐相思心已碎,
從來未獲家書一只字,難度哥哥心中意。

(男) 難償壯志我返到舊地,無奈鄉卿早變志,
童年舊事心間一再現,情淚好比絲絲雨。

(女) 無再嘆息暗落淚,前事哥哥休再記,
難獲消息怎相待,含淚偷偷祝福你。

 
Conway Twitty and Joni Lee - Don't Cry Joni
 
(male) Joni was the girl who lived next door
I've known her I guess 10 years or more
Joni wrote me a note one day
And this is what she had to say

(female) Jimmy please say you'll wait for me
I'll grow up someday you'll see
Saving all my kisses just for you
Signed with love forever true

(male) Slowly I read her note once more
I went over to the house next door
Her tear drops fell like rain that day
When I told Joni what I had to say

(male) Joni, Joni please don't cry
You'll forget me by and by
You're just fifteen I am twenty two
And Joni I just cant wait for you

(male) Soon I left our little home town
Got me a job and tried to settle down
But these words kept haunting my memory
The words that Joni said to me

(female) Jimmy please say you'll wait for me
I'll grow up some day you'll see
Saving all my kisses just for you
Signed with love forever true

(male) I packed my clothes and I caught a plane
I had to see Joni I had to explain
How my heart was filled with her memory
And ask my Joni if she'd marry me

(male) I ran all the way to the house next door
But things weren't like they were before
My tear drops fell like rain that day
When I heard what Joni had to say

(female) Jimmy, Jimmy please don't cry
You'll forget me by and by
It's been five years since you've been gone
Jimmy I married your best friend John

1 則留言:

  1. 鄧雪華《Johnny不要哭》國語(1976年《鄧雪華第三集:愛的迷藏》大碟)
    Johnny請你不要流淚 我也一樣心兒碎
    你有巢去我有巢歸 我倆怎能永相隨
    Johnny請你不要傷悲 讓我們含笑分別
    讓那過去甜蜜往事 留下美好的回味
    *不是愛情不夠深 只是我倆沒緣份
    但願來世和來生 有情人永遠不離分*

    縱然往事像那流水 一去了永不回
    多少歡笑多少傷悲 總是值得我回味
    每當晚風輕輕的吹 往事常在心徘徊
    一段回憶一滴淚水 相愛不能永相隨
    [重唱*]
    https://www.youtube.com/watch?v=NwFXrZMSTyo
    (尤雅同年亦有唱此曲,收錄於《你究竟在那裏/Johnny不要哭》大碟)


    陳淑樺《溫柔夢鄉》國語(1983年《海洋之歌》大碟)
    *讓我躺在黑夜裏 細數眼淚流幾滴
    熄了燈不再思想 任傷心和我為伴侶*
    讓我躺在黑夜裏 讓痛苦離我遠去
    熄了燈期待夢鄉 夢鄉自有一個你
    # 請你緊握我的雙手 讓我感到你的溫柔
    雖然清晨我會醒來 圍在身邊只剩憂愁#
    [重唱# *]
    任傷心和我為伴侶
    https://www.youtube.com/watch?v=urSc0x1_Bwk

    回覆刪除