2012年10月16日 星期二

送你一朵勿忘我 / Stoney

 
劉文正 - 送你一朵勿忘我
 作詞:雨人修 / 作曲:Lobo

我送你一朵勿忘我,這是你最愛的花朵,
帶在身邊使你想念我,他不會使你再寂寞。

我請你不要望著我,告訴我你心裡想什麼,
不要不言不語不敢說,快把你的心事告訴我。

送你一朵勿忘我,送你美麗的花朵,
它讓你永遠想到我,它讓你忘了煩惱和寂寞。
 
  
Lobo - Stoney
 
I've known her since we both were kids
I recall the silly things we did
She would want to ride upon my back
To keep from stepping on a crack

I didn't think of it back then
But even when she did not win
She was happy just to play
Stoney liked to live out every day

Stoney, happy all the time
Stoney, liked the summertime
The joy you find in living every day
Stoney, how I love your simple ways

The times went no one understood
Seems that Stoney always would
We'd walk for hours in the sand
She would always try and hold my hand

Stoney, happy all the time
Stoney, liked the summertime
The joy you find in living every day
Stoney, how I love your simple ways

No, I don't recollect the time
I fell in love with this old friend of mine
Or when I first saw in her eyes
What she tried so not to hide

Stoney, happy all the time
Stoney, liked the summertime
The joy you find in living every day
Stoney, how I love your simple ways

2 則留言:

  1. 黃鸝《把相思帶給你》國語,填詞:陳俊(1974年《黃鸝》大碟)
    想起那往日舊情 我徘徊在深夜裏
    不知道如今在哪裏 我只有默默在嘆息
    *到何處去尋找你 我走遍迢遙千里
    你憑那風雨把我欺 帶給你一片相思意
    # 帶給你我的相思意 帶給你往日的溫馨
    帶給你過去的情意 帶給你甜蜜的回憶*#
    (重唱* # #)
    http://www.android-apps-free.com/play/video/id_EX3Lk3IHhAo

    回覆刪除
  2. 揚咩、張寶《女大女世界》第二首(10:37-12:28),國語(《新潮笑劇:帝女花》合輯)
    揚:我要送你一朵勿忘我 這是鍾情你的小花朵
    帶在身邊使你想着我 送走你的煩惱和寂寞
    請你不要癡癡望着我 告訴我吧你在想甚麼
    不要吞吞吐吐不敢說 快把你的心事告訴我
    *勿忘我 使你想着我 帶走 煩惱和寂寞
    妹啊 你到底想甚麼 快把你的心事告訴我*
    [重唱*]
    https://www.youtube.com/watch?v=saGWeh9dyiI

    回覆刪除