2011年3月21日 星期一

往事難忘 / Long Long Ago

趙薇 - 往事難忘
電影 《情深深雨濛濛》 插曲
作詞:瓊瑤 | 作曲:佚名

你可記得,三月暮,初相遇,
往事難忘,往事難忘,
兩相偎處,微風動,落花香,
往事難忘,不能忘。

對我重唱,舊時歌,最歡喜,
往事難忘,往事難忘,
對我訴說,老故事,最甜蜜,
往事難忘,不能忘。

你已歸來,我不會,再憂傷,
往事難忘,往事難忘,
我願忘懷,你棄我,久流浪,
往事難忘,不能忘。

情意綿綿,我微笑,你神往,
往事難忘,往事難忘,
細訴衷情,每字句,痛斷腸,
往事難忘,不能忘。

舊日誓言,心深處,永珍藏,
往事難忘,往事難忘,
儘管如今,塵滿面,鬢如霜,
往事難忘,不能忘。

我的心湖,永為你,而盪漾,
往事難忘,往事難忘,
你的情感,卻為誰,在盪漾,
往事難忘,不能忘。

現經久別,將試出,你衷腸,
往事難忘,往事難忘,
我將欣喜,你回到,我身旁,
往事難忘,不能忘。

啦... 啦...
我將欣喜,你回到,我身旁,
往事難忘,不能忘。
往事難忘,不能忘,
往事難忘,不能忘。

蔡旺龍吹奏低音G調陶笛 - 往事難忘 (Bass G Ocarina)

Zoe 小提琴演奏 - 往事難忘

Marty Robbins - Long Long Ago

Tell me the tales that to me were so dear
Long long ago, long long ago
Sing me the songs I delighted to hear
Long long ago, long ago

Now you are come all my fears are removed
Let me forget for how long you have roved
Let me believe that you love as you loved
Long long ago, Long ago.

Do you remember the path where we met
Long long ago, long long ago
Ah yes, you told me you'll never forget
Long long ago, long ago

Then, to all others my smile you preferred
Love, when you spoke, gave a charm to each word
Still my heart treasures the praises I heard
Long long ago, long ago.

沒有留言:

張貼留言