2010年6月13日 星期日

別在星期天 / Never On Sunday

巫美玲 - 別在星期天
作曲 : Manos Hadjidakis

一個星期有六天,星期一,二三四,星期五六都方便,
一個星期有六天,每一天都可以,陪你遊玩和談天。

祗要你喜歡哪一天,是雨天,是晴天,天天我都是方便,
但千萬別在星期天,因爲在,星期天,我要休息和睡眠。

任何一天,都隨你方便,唯有星期天,我不能相見,
任何一天,都可以見面,唯有星期天,我需要睡眠。

一個星期有六天,不論在,哪一天,都可以和你相見,
但千萬別在星期天,因爲在,星期天,我要休息和睡眠。

鄧麗君 - 別在星期天

潘迪華 - 別在星期天
作曲:Manos Hadjidakis
填詞:馮鳳三

哦你要吻我可在昨天,在明天,在後天,我歡迎你過來,
哦你要吻我可在晴天,在陰天,在雨天,我一樣要招待。

哦你要吻我可在熱天,在冷天,在旱天,我也使你開懷,
我拒絕拒絕在這今天,這今天,這星期,我一個都不睬。

一週七天,六天你可來,祇有星期天,我卻不招待,
落花飄零,墮落在塵埃,祇有星期天,逍遙又自在。

葛蘭 Grace Chang - Never On Sunday

Petula Clark - Never On Sunday

Never on a Sunday when the church is full of people
And the bells are ringing in the steeple, la la....

Oh, you can kiss me on a Monday
A Monday, a Monday is very very good
Or you can kiss me on a Tuesday
A Tuesday, a Tuesday in fact I wish you would
Or you can kiss me on a Wednesday
A Thursday, a Friday, and Saturday is best
But never never on a Sunday
A Sunday, a Sunday 'cause that's my day of rest

Come any day, and you'll be my guest
Anyday you say but my day of rest
Just name the day that you like the best
Only stay away on my day of rest

You can kiss me on a cool day
A hot day, a wet day whichever one you choose
Or try to kiss me on a grey day
A May day, a pay day and see if I refuse
And you make it on a bleake day
A freak day, a week day why you can be my guest
But never never on a Sunday
A Sunday's the one day I need a day to rest

Just name the day that you like the best
Only stay away on my day of rest

Never on a Sunday when the church is full of people
And the bells are ringing in the steeple, la la....

Oh you can kiss me on a Monday
Monday, Monday's very good
Or you can kiss me on a Tuesday
Tuesday and I wish you would
Or you can kiss me on a Wednesday
Thursday, Friday and Saturday is best
But never never on a Sunday
Sunday, Sunday 'cause that's my day of rest

Never On Sunday with English Translation

音樂合奏 101 Strings Orchestra - Never On Sunday

6 則留言:

  1. cantonese version is 鄭君綿 + 鄧寄塵 + 鄭碧影 - 兩仔爺 see https://www.youtube.com/watch?v=7tjFp1O-TZ8

    回覆刪除
  2. 鄧寄塵 - 有水有水
    www.xiami.com/song/389452

    賀蘭:《美麗的香港》 starting from 2:22
    www.youtube.com/watch?v=RrpwHqS4XXA

    鄧寄塵 - 老婆制水 196x
    www.youtube.com/watch?v=T-JbIvVd0RI

    回覆刪除
  3. 燈紅酒綠 MONO『《小雲雀》插曲』~麥韻
    www.youtube.com/watch?v=uxqZAeJamo4
    看燈紅酒綠多熱鬧 多熱鬧 多熱鬧 煙霧迷濛氣氛好
    聽歌聲嘹喨上雲霄 上雲霄 上雲霄 音樂配合真美妙
    紅男綠女 濟濟一堂
    標新立異裝 大家爭美嬌
    紅男綠女 個個配成雙
    瘋狂跳一場 大家興致高

    來O.B Cha Cha大家跳 大家跳 大家跳
    大家不停跳通宵
    來O.B Cha Cha大家跳 大家跳 大家跳
    大家不停跳天光
    紅男綠女 個個配成雙
    瘋狂跳一場 大家興致高
    來O.B Cha Cha大家跳 大家跳 大家跳
    大家不停跳天光

    回覆刪除
  4. 軟硬天師《食嘢一族》粵語(1989年《叱吒新一代》合輯)
    https://www.youtube.com/watch?v=Go-RwDqVMOU

    回覆刪除
  5. 鄭君綿、梅芬《談情要小心》粵語(1962年《談情要小心》合輯)
    男:情侶亂結交係太蠢 女:呢句真呢句真
    男:一錯永生怨不幸
    女:情侶亂結交係太蠢 男:呢句真呢句真
    女:邊個問嫁不聽氹
    男:愁你亂結交遇阿飛 女:呢句真呢句真
    男:慌怕嬌一吓不慎
    女:談愛擇配應具戒心 男:呢句真呢句真
    女:當拒受阿飛哥引
    男:同在擇伴侶 女:大眾應審慎
    男:合共去蜜運 女:你口乖確甚
      我唔易受氹 男:大眾應審慎
    女:為着倆幸運 男:我唔係亂光棍

    女:情侶亂結交係太蠢 男:呢句真呢句真
    女:想透想通答君問
    男:如你願訂婚任要金 女:只要心只要心
    男:心也是太癡可憫
    女:愁你亂說不是對心 男:口對心口對心
    女:心怕君興奮一陣
    男:憐我為你癡又掛心 女:假與真假與真
    男:兼夾為你相思困

    男:同在擇伴侶 女:大眾應審慎
    男:係合試蜜運 女:你精乖已甚
      我唔易受氹 男:大眾應審慎
    合:為着倆幸運 情義願不泯

    回覆刪除
  6. 李道洪、斑斑《兩公婆見鬼》粵語(1974年《啼笑夫妻及花旦英教徒弟》電影原聲大碟)
    ……
    女:上有是綠嘅光 男:鬼嘅光 鬼嘅火
    女:今晚撞鬼真心翳
    男:時運係曳 撞見鬼最弊
    女:我情願拜又跪 認真濕滯
    ……

    回覆刪除