2011年1月4日 星期二

心上人 / 青春豆 / 今宵多美妙 / Rasputin

高凌風 - 心上人 (國語)

我的心上人,請你不要走,
音樂正悠揚,鼓聲伴著好節奏。
我的心上人,請你展笑容,
聽我輕輕唱,翩翩起舞忘憂愁。

你可知道這個甜蜜夜晚,我心在澎湃,
在這迷人藍色星光下,跟你情深似海。

我的心上人,請你不要走,
音樂正悠揚,鼓聲伴著好節奏。
我的心上人,請你展笑容,
聽我輕輕唱,翩翩起舞忘憂愁。

你可知道這個甜蜜夜晚,我心在澎湃,
在這迷人藍色星光下,跟你情深似海。

來來別害羞,快到我的身邊來,要接受我那真摯的愛。
來來別害羞,快到我的身邊來,要接受我那誠懇的愛。

我的心上人,請你不要再走開,
請你伴著我 相依相偎不分開。

來來別害羞,快到我的身邊來,要接受我那真摯的愛。
來來別害羞,快到我的身邊來,要接受我那誠懇的愛。

來來別害羞,快到我的身邊來,要接受我那真摯的愛。
來來別害羞,快到我的身邊來,要接受我那誠懇的愛。

徐小明 - 青春豆 (粵語)

我人生得高,個樣令你羨慕,仲電鬈毛,鬼咁自豪,
都係我媽媽好,生個仔有兩度,就算走出街,亦要威足兩鋪路,
人話我聰明,非並一味靠嘈,實在我叻到係冇譜,
人話我風流,並非漠嘴亞茂,實在我fit到漏油。

死啦啲青春豆,死啦啲青春豆,我認真認真無佢收,
死啦啲青春豆,死啦啲青春豆,粒粒都鬼死鬼死咁醜。

都係我唔鬼好,食嘢都無量度,又食煎堆,兼夾炸生蠔,
之後我皮膚粗,每朝都有嘢做,哎呀,係咁擠,再將藥膏塗。
人話我醜,激都激到肺勞,今番真正係老土,
其實我個樣,生得標青Beautiful,係幾有前途。

甄秀儀 - 今宵多美妙 (粵語)

瘋狂的歌聲,伴笑聲似浪潮,
熱舞於今宵,願你可感染熱潮。
瘋狂的歌聲,令你心意動搖,
若覺輕佻佻,是你心感染熱潮。

如幻似真,今宵多麼美妙,輕輕扭動舞腰,
情熱似火,燒得多麼美妙,像奔放熱潮。

心兒輕飄飄,伴拍子舞步搖,
盡興於今宵,熱血心中似狂潮。
心兒輕飄飄,像野火正在燃,
盡興於今宵,力竭聲嘶也在搖。

定叫正好,燈光多麼美妙,青春之火正在燒,
同伴舞姿,豈止多麼協調,互感染熱潮。

跳舞實在妙,輕飄飄舞步搖,
青春的火花,心中正燒。
心中輕飄飄,鼓聲牽起了熱潮,
青春的花朵,開得正嬌。

跳舞實在妙,輕飄飄舞步搖,
青春的火花,心中正燒。
心中輕飄飄,鼓聲牽起了熱潮,
青春的花朵,開得正嬌。

Boney M - Rasputin

There lived a certain man in Russia long ago
He was big and strong, in his eyes a flaming glow
Most people looked at him with terror and with fear
But to Moscow chicks he was such a lovely dear
He could preach the bible like a preacher
Full of ecstasy and fire
But he also was the kind of teacher
Women would desire

Ra Ra Rasputin
Lover of the Russian queen
There was a cat that really was gone
Ra Ra Rasputin
Russia's greatest love machine
It was a shame how he carried on

He ruled the Russian land and never mind the Czar
But the kasachok he danced really wunderbar
In all affairs of state he was the man to please
But he was real great when he had a girl to squeeze
For the queen he was no wheeler dealer
Though she'd heard the things he'd done
She believed he was a holy healer
Who would heal her son

Ra Ra Rasputin
Lover of the Russian queen
There was a cat that really was gone
Ra Ra Rasputin
Russia's greatest love machine
It was a shame how he carried on

(Spoken:)
But when his drinking and lusting and his hunger
for power became known to more and more people,
the demands to do something about this outrageous
man became louder and louder.

"This man's just got to go!" declared his enemies
But the ladies begged "Don't you try to do it, please"
No doubt this Rasputin had lots of hidden charms
Though he was a brute they just fell into his arms
Then one night some men of higher standing
Set a trap, they're not to blame
"Come to visit us" they kept demanding
And he really came

Ra Ra Rasputin
Lover of the Russian queen
They put some poison into his wine
Ra Ra Rasputin
Russia's greatest love machine
He drank it all and he said "I feel fine"

Ra Ra Rasputin
Lover of the Russian queen
They didn't quit, they wanted his head
Ra Ra Rasputin
Russia's greatest love machine
And so they shot him till he was dead

(Spoken:) Oh, those Russians...

2 則留言:

  1. 方羽《老板!加薪呀!》粵語(約1979年《老板!加薪呀!》大碟LG-9966A)
    *而家乜都苦 靠對手搵飯食 (物價漲到怕 唯有薪金最固定)
    原先啱啱好 現個袋扁笛笛 (仲要交屋租 累到我周身都冇時停
    唯有嘆息 一於死谷到盡 分分鐘望佢陞
    糧銀固守 老闆的確冇緣 實在世事難償願)*

    $成班打工仔 日日訴苦袋冇銀 (望老闆加薪 實在加班要力勤)
    而家乜都慳 日夜每天都加班 (做到周身散 為了一家要食飯
    唯有嘆息 一於死谷到盡 分分鐘望佢陞
    糧銀固守 老闆的確冇緣 實在世事難償願$

    # 朝朝托到慣 周身乜都散 最怕佢薪水將你掙
    死雞猛咁撐 總之乜都慳 最怕你搵不足三兩餐)#
    [重唱* #]

    白:人生的際遇,其實係命運嘅安排。不過,只要我哋意志堅強,努力向上,終須有一日,會有出頭嘅日子嘅
    [重唱$ # #]
    白:喂老闆,加薪呀
    (括弧內是和音所唱)
    https://www.youtube.com/watch?v=M21dV1R9oho

    回覆刪除
  2. 高山《愛情真有趣》國語,填詞:林瀟(1979年《熱潮名曲:雨中情侶》大碟SWLP-7903)
    有一個少女 是輕輕的年紀 可愛活潑她 沒有煩惱和憂慮
    忽然有一天 在她的心裏 掀起漣漪 不知如何說起
    原來在她 內心深地有了 一個小秘密
    茶飯不思 天塌也不理 只為一個你
    哈哈真有趣 愛情是甚麼東西 小小的年紀也為它癡迷
    哈哈真有趣 愛情是甚麼東西 竟然也為它迷失自己

    一對小情侶 多恩愛和甜蜜 山盟海誓 訴不盡柔情蜜意
    忽然有一天 她離開你遠去 負情負義 不知甚麼道理
    她只有 日夜在哭泣 要恨你恨到底
    瞭解不深 愛就如兒戲 怎麼不分離
    哈哈真有趣 愛情是甚麼東西 愛你就愛到骨頭裏去
    哈哈真有趣 愛情是甚麼東西 恨你就永遠恨你到底
    https://nostalgicrecord.com/thread-53794-1-1.html

    回覆刪除