2009年9月11日 星期五

你別遺忘 / 人在秋風裡 / Goodbye Jimmy, Goodbye

姚莉 - 你別遺忘
作曲:Kathy Linden
填詞:陳俊辰

Goodbye, Jimmy Goodbye
Goodbye, Jimmy Goodbye
你幾時回來,償我心中願,
Goodbye, Jimmy Goodbye

風聲呼號,雨聲潺潺,
一陣心酸,我淚眼迷茫,
我倆相愛,在幼年時光,
永記心上,你別遺忘。

Goodbye, Jimmy Goodbye
Goodbye, Jimmy Goodbye
你幾時回來,償我心中願,
Goodbye, Jimmy Goodbye

風聲呼號,雨聲潺潺,
一陣心酸,我淚眼迷茫,
我倆相愛,在幼年時光,
永記心上,你別遺忘。

Goodbye, Jimmy Goodbye
Goodbye, Jimmy Goodbye
你幾時回來,償我心中願,
Goodbye, Jimmy Goodbye
Goodbye, Jimmy Goodbye.

區瑞強 - 人在秋風裡 (1979)
作曲:Kathy Linden
填詞:盧國沾

野菊枯冷一遍,晚風吹過韆鞦,
誰在韆鞦裡,思憶千遍,遠方飛過小燕。

翩翩的小燕,掠過幾遍,
可惜此景致,未有改變,
韆鞦的一角,萬倍灰暗,
燕子苦笑,振翼到天邊。

野草枯冷一片,黃昏趕上炊煙,
人在秋風裡,秋風轉冷,愛心不會改變。

即使多飄渺,亦有所盼,
只因她相信,誓約不變,
等他多一秒,或會相見,
願他趕到,再蕩韆鞦。

野草枯冷一片,黃昏趕上炊煙,
人在秋風裡,秋風轉冷,愛心不會改變。
愛心不會改變。

Kathy Linden - Goodbye Jimmy, Goodbye (1959)

Goodbye Jimmy, goodbye,
Goodbye Jimmy, goodbye,
I'll see you again,
But I don't know when
Goodbye Jimmy, goodbye.

Wind is a blowin', rain starts to fall,
Train is a tootin' its long lonesome call.
Wheels are a-clickin' their way down the track,
Countin' the days till he's comin' back.

Goodbye Jimmy, goodbye,
Goodbye Jimmy, goodbye,
I'll see you again,
Bit I don't know when
Goodbye Jimmy, goodbye.

when he has travelled the land and the sea,
He'll stop his roamin' and come home to me,
Give me a kiss for each tear and each sigh,
'Til then my Jimmy, Jimmy goodbye.

Goodbye Jimmy, goodbye,
Goodbye Jimmy, goodbye,
I'll see you again,
But I don't know when
Goodbye Jimmy, goodbye,
Goodbye Jimmy, goodbye.

Ruby Murray - Goodbye Jimmy, Goodbye (1959)

Bente Lind - Goodbye Jimmy, Goodbye

Goodbye Jimmy, Goodbye (Rumba Dance)

3 則留言:

  1. 汪明荃 - 一曲寄心聲 1978
    https://www.youtube.com/watch?v=2nm2YvlzxlU

    回覆刪除
  2. 孫一華 - 再會吧占美 1970
    www.youtube.com/watch?v=4vkcu7d7Z-U

    回覆刪除
  3. 愛不再遙遠
    https://blog.xuite.net/seahong/red1/26208806
    作詞:夢非
    作曲:田園

    經過幾番風雨
    虛度多少黃昏
    到今宵重逢相聚在一起
    情淚沾滿衣襟
    愛不再遙遠
    如今就在身邊
    多年心意今天總算如願
    抱滿月光和你滿懷柔情
    讓風妒我 妒我倆心相印
    今後不再分離
    今後永遠相依
    像天邊恆星永遠閃爍光明
    我愛今生不渝

    回覆刪除